4 juli 2021

Locatie: Muziekgebouw Eindhoven
Datum: 4 juli 2021

ZOMERCONCERTEN

Gerard van Maasakkers & Philips Harmonie      UITVERKOCHT!

HEE GAODE MEE

Met Harry Hendriks (gitaar), Mike Roelofs (toetsen) en Arthur Lijten (slagwerk).

Zijn vader speelde bugel, en in z’n jonge jaren schaamde hij zich voor z’n “stom kiepevel” als fanfare De Vooruitgang door de straten trok. Maar dat is al heel lang verleden tijd. In zijn 40-jarige carrière heeft zanger Gerard van Maasakkers regelmatig opgetreden met Brabantse harmonieën en fanfares. Zijn liedjes krijgen nóg meer kleur als er een gloed van koper overheen komt. Maar de laatste jaren was zijn agenda te vol en lukte het maar zelden om met blazers te werken, dus moest het er maar weer eens van komen.

Gerard speelt zijn mooiste en bekendste liedjes, prachtig begeleid door zijn muzikanten en door de Philips Harmonie onder leiding van Matty Cilissen.
Zing mee met “Hee gaode mee”, “Hier heur ik thuis”, “Salve regina” en vele andere, en geniet van koperklank en warme liedjes.

Datum:  4 juli

Tijd:      12:00 uur en om 15:00 uur

Locatie: Dit concert vindt plaats in de tuin van de Paterskerk, bij DOMUSDELA, bereikbaar via Kanaalstraat 4

• Gerard van Maasakkers
    Gerard van Maasakkers Zanger

Met een pen gedoopt in gevoel weet Gerard van Maasakkers al een halve eeuw de Brabantse ziel woorden te geven: Hier heur ik thuis. Toch gaan verreweg de meeste van zijn liedjes niet over het dorpse leven van weleer. Hij raakt vooral de emotionele snaar met onderwerpen die het pad van ieder mens kruisen. Een gesprek over verlangen, verlaten en vergankelijkheid.

Bekijk CV