30 juni 2024

Gratis concert Philips Harmonie Orkest in de Van Doornekiosk

Locatie: Wim van Doorne Muziekkiosk
Datum: 30 juni 2024

Op zondag 30 juni 2024 om 14:00 uur zal het Philips Harmonie Orkest in de Wim van Doornekiosk naar jaarlijks gebruik een gratis buitenconcert geven. Ditmaal staat het programma bol van veelzijdige popmuziek! Als soliste wordt dan ook de zangeres Jolien Thijs onder de arm genomen. Onder begeleiding van het orkest, dat onder de bezielende leiding van chef-dirigent Matty Cilissen speelt, zal Jolien een verscheidenheid aan popnummers vertolken: zo komen er nummers van Caro Emerald, Adele, Kiki Dee en Björk voorbij. Verder speelt het Philips Harmonie Orkest medleys van feestnummers van eigen bodem en van befaamde bands als Queen en The Beatles.

Jolien is klassiek geschoold in zang en piano, maar heeft zich al gauw in haar carrière opengesteld voor een divers scala aan genres. Dat heeft van haar een veelzijdig uitvoerend musicus gemaakt; zo vertolkt ze jazz en blues in optredens met bigbands en ensembles, pop en rock in Beatles-tributen en onder begeleiding van band of orkest, en heeft ze gesoleerd met zowel de fanfare ‘Bereden Wapens’ van de Koninklijke Landmacht als de Belgische punkformatie The Scabs.

• Jolien Thijs
    Jolien Thijs Zangeres