1 juli 2018

De Baas en de Hermenie

Locatie: Wim van Doorne Muziekkiosk
Datum: 1 juli 2018

De Philips Harmonie brengt weer een zomers concert met muziek uit allerlei vakantielanden en natuurlijk ons eigen Brabant. Deze keer met medewerking van zanger en liedjesschrijver Björn van der Doelen

Het is de eerste keer dat zijn liedjes zijn gearrangeerd voor een harmonieorkest. We hebben al eerder met Björn kennisgemaakt, bij ons Maestro-project. We kennen hem als iemand met oog voor het kleine, een lichte afkeer van het grote en een charmant zoekende manier van verhalen. Eentje waarbij de glimlach nooit ver weg is. We passen wat dat betreft goed bij elkaar. Ons orkest laat samen met Björn enkele van zijn liedjes horen.

Daarnaast spelen we onder leiding van chef-dirigent Matty Cilissen ook veel uit ons eigen programma: lichte muziek van tango en swing naar filmmuziek en pop. Goed voor een vrolijk humeur en zin in de zomer. We nodigen je graag uit hierbij te zijn!

Entree: gratis!

Adres: Alberdingk Thijmlaan 1, 5615 EB Eindhoven

Open hier de flyer van dit concert

Björn van der Doelen, een karakter op het podium die in staat is om te luisteren en te sturen, te vertellen en te vermaken.

• Björn van der Doelen
    Björn van der Doelen Zanger

Het lijkt al weer een mensenleven geleden dat Björn van der Doelen voetballer was van PSV, Standaard Luik, FC Twente en NEC. Al voor zijn dertigste was hij met voetbalpensioen en begon hij een nieuw leven als muzikant. Als voetballer was hij al een speler met karakter; sociaal, maar in zekere zin een buitenbeentje en eentje die niet afgeeft. Eigenschappen die hem ook als muzikant gevormd lijken te hebben.

Hij heeft zich in de loop van de jaren ontwikkeld tot een zanger en liedjesschrijver met een mooi oog voor het kleine, een lichte afkeer van het grote en een charmant zoekende manier van verhalen. Eentje waarbij de glimlach nooit ver weg is.